Жимолость - нова екзотична культура
Ще у минулому році під час Глобального ягідного конгресу, що проходив у Роттердамі, жимолость не викликала особливого інтересу як перспективна ягода для світового та європейського ринків. Втім, лише за рік ситуація кардинально змінилась.
Якщо у 2018 році в ході Конгресу про жимолость згадували лише декілька разів, то вже цьогоріч про ягоду стали говорити набагато частіше, повідомляє fruit-ukraine.org.
У 2019 року в Роттердамі учасники Глобального ягідного конгресу говорили про те, що у жимолості може бути шанс. Не останню роль в цьому, напевно, зіграло визнання жимолості в кінці 2018 року продуктом харчування в Євросоюзі. Також суттєву роль у просуванні цієї ягоди грають представники ягідного бізнесу Польщі, де значні площі відведені під жимолость, а її виробництво стрімко зростає.
У Конгресі також взяли участь фермери з інших країн, які вирощують жимолость. Наприклад компанія Haskap з Словенії. Вони вирощують жимолость на 20 га, вірять в її успіх на ринку і активно ділилися інформацією про цю ягоді з іншими учасниками заходу.
Вони також намагалися пояснити українським делегатам, що це за ягода, але коли дізналися, що в Україні вже висаджено понад 100 га жимолості, були сильно здивовані і навіть трохи розчаровані.
На думку керівників словенської компанії, жимолость повинна продаватися набагато дорожче лохини, оскільки вона є більш цінною з точки зору дієтології та користі для здоров'я. Цю думку висловлювали ще кілька учасників з Польщі, однак, по факту, визнавали, що не впевнені в тому, що жимолость дійсно можна буде реалізована дорожче за lohinu.